ساعات کار شرکت روزهای شنبه تا پنجشنبه از 8 صبح تا 4 عصر
Blog

ردیاب و میکروچیپ حیوانات

علاقه مندی مردم و حتی ما ایرانی ها به نگهداری از حیوانات خانگی افزایش یافته است. در دنیای امروز، حیوانات خانگی نقش مهمی در زندگی ما دارند و یک همدم برای ما حساب میشوند، بارها شاهد بودیم که سگ برای پلیس و امداد چه کمک بزرگی به حساب آمده است. با وجود آنها ماموران پلیس می توانند به راحتی مواد فروش را پیدا کنند، همچنین امدادگران با کمک آنها می توانند اجساد زیر آوار را پیدا و بیرون بیاورند.
کنترل و مراقبت از این حیوانات بدون استفاده از تکنولوژی های روز، کمی سخت و دشواراست. در حال حاضر، ابزارهایی موجود هستند که به وسیله آنها میتوانیم به راحتی بر روی حیوانات نظارت کامل داشته باشیم و از روی آسودگی از آنها نگهداری کنیم. ردیاب حیوانات و میکروچیپ حیوانات، دو نمونه از این فناوری ها هستند که به وسیله آنها میتوانیم موقعیت حیوانات را ردیابی کنیم.

ردیاب:

ردیاب حیوانات وسیله ای ایست که با اتصال به حیوان مورد نظر مانع از سرقت و گم شدن حیوان می شود. از آن ها برای نقطه یابی حیوانات استفاده میکنیم، اینکه بتوانیم مکان دقیق یا تخمینی آنها را پیدا کنیم. یکی از قابلیت آنها میتواند انتخاب محدوده امن جغرافیایی برای حیوانات باشد که زمانی از محدوده تعریفی معین ما، دورتر شدند، ردیاب ما را مطلع کند یا مثلا اگر بخواهیم سرعت دویدن اسبی را بسنجیم، یک ردیاب مناسب می تواند این کار را برای ما انجام دهد، همچنین اگر حیوان خانگی بازیگوشی دارید میتوانید با خیال راحت اجازه دهید هرجا که دلش میخواهد برود.
برای ارسال و دریافت اطلاعات، ردیاب ها از تکنولوژی GPS استفاده می کنند. طراحی ردیاب ها بسیار با اهمیت میباشد، باید سبک و کم حجم باشند تا حیوان را اذیت نکنند و قابل نصب در هر نقطه از بدن حیوان باشند. همچنین حساسیت زا هم نباشند.

میکروچیپ:

برخلاف تصور بعضی ها که فکر میکنند میکروچیپ با ردیاب یکی است، اما آنها باهم فرق دارند! ولی می توانیم بگوییم که این دو مکمل هم دیگرند و برای مراقبت از حیوانات به هردوی آنها نیازمندیم.
میکروچیپ، یک فرستنده شناسایی خیلی کوچک با فرکانس رادیویی میباشد که داخل یک کپسول باریک شیشه ای قرار میگیرد و عملکرد آن، اینگونه است که یک شماره شناسایی ویژه را مثل شماره شناسنامه یا کارت ملی انسان که منحصرا برای آن فرد میباشد را در خود ذخیره می کند و رجیستری نامیده میشود. از آن برای شناسایی مشخصات حیوانات و بازیابی اطلاعات آن ها استفاده میشود و توسط اسکنرهای ویژه ای، خوانده می شوند. اینگونه که میکروچیپ، سیگنال فرکانس رادیویی را ارسال میکند و دستگاه اسکنر، کد مخصوص میکروچیپ را می خواند. این ریزپردازنده برای همیشه در بدن حیوانات باقی می مانند و امکان آن نیست که این شماره تغییر کند، دقیقا مثل شماره شناسنامه انسان ها ! به دلیل قرار داشتن این میکروچیپ ها در شیشه، احتمال عارضه و حساسیت برای حیوانات وجود ندارد و کاملا با بدن آنها سازگار میباشد .

فواید استفاده از میکروچیپ:

میکروچیپ یک تراشه را زیر پوست یا داخل عضله حیوانات قرار میدهد که نام مالک و تمام اطلاعات و مشخصات ثبت شده حیوان را آشکار می سازد در صورتی که حیوانتان گم شود و به نحوی به کلینیک های دامپزشکی یا حمایت از حیوانات برسد، یکی از اولین کارهایی که در این مراکز انجام می دهند، اسکن حیوان است تا در صورت داشتن میکروچیپ اطلاعات آن را در بیارند. بنابراین احتمال پیدا کردن حیوانات گم شده ای که دارای میکروچیپ هستند خیلی بیشتر است نسبت به آنهایی که فاقد آن هستند .
با میکروچیپ می توان اثبات کرد که حیوان گم شده متعلق به شماست و این از بین ده ها و صدها و تعداد بیشمار حیوانات ، قابل تشخیص و اثبات است.

نظر خود را ارسال کنید

مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0