ساعات کار شرکت روزهای شنبه تا پنجشنبه از 8 صبح تا 4 عصر
Blog

سیستم مدیریت شمارش دوربین های مایل سایت

هنگامی که از سیستم دوربین های مداربسته یاد میشود اولین چیزی که به ذهن انسان میرسد، نظارت و کنترل است که بیشتر برای جلوگیری از سرقت و یا شناسایی سارقین به کار میرود. این تصویر ذهنی کاملا درست است ولی باید این نکته را در نظر بگیریم که کاربرد دوربین های مداربسته، تنها به همین کاربرد ختم نمی شود و کارایی های دیگری نیز دارند.

“سیستم شمارش ورودی و خروجی افراد” یک راهکار حائز اهمیت است که کمپانی بزرگ مایل سایت به بازار عرضه کرده است. این راهکار جهت کنترل جمعیت، پیشگیری از ازدحام، مقایسه بازه های زمانی مختلف، و بهینه سازی نیروهای انسانی، مورد استفاده قرار میگیرد. دوربین های مجهز به این تکنولوژی میتوانند افراد و یا وسایل نقلیه را تشخیص و شناسایی کنند و سپس آنهارا شمارش کنند و گزارش را به صورت قالب های مختلف، ارائه کنند. این دوربین ها بر اساس یک سری الگو تعریف شده مثل مشخصات فیزیکی انسان، این کار را انجام میدهند.

نحوه عملکرد سیستم مدیریت شمارش:

این قابلیت همانطور که از نامش پیداست به معنی شمردن افرادی است که در معرض دید دوربین قرار می گیرند. فرض کنید که این سیستم مداربسته را در جلوی وروردی یک مکان عمومی مثل فروشگاه نصب کرده اید. عملكرد اين نرم افزار بدين گونه است كه با تردد افراد و عبور از خط مورد نظر، تکنولوژی شمارش افراد فعال شده و دوربین به واسطه‌ی الگوریتم‌هایی نرم افزاری قادر است خصوصیات افراد مثل پا ، شانه و سایر قسمت های بدن انسان ، آنالیز کند و به این ترتیب تعداد افراد که از منطقه مورد نظر عبور می‌کنند تشخیص داده و ثبت می‌کند.
هنگامی که افراد از جلوی در عبور میکنند، این فناوری قدرت این رادارد که تشخیص بدهد که فرد وارد فروشگاه میشود و یا خارج میشود. بنابراین گزارشی را تهیه میکند که بر اساس آن میتوانیم آمار ورودی و خروجی افراد را دریافت کنیم. این امر برای کسانی کارایی دارد که نیاز است بدانند در طی ساعت هایی خاص، ورودی و خروجی به چه شکا بوده است. جالب است بدانید که دوربین های مایل سایت با کمترین درصد خطا این شمارش را انجام میدهند.

مزایای سیستم مدیریت شمارش

1. امکان مقایسه آماری تعداد مشتریان مراجعه کننده به فروشگاه در طول هفته و یا در مناسبت های خاص امکان پذیر است
2. تشخیص ساعت های پر تردد مشتریان در فروشگاه
3. امکان بهینه سازی نحوه توزیع نیرو های انسانی را میسر ساخته و امکان نظارت بر آن را فرآهم می کند
4. با توجه به ازدحام به دست آمده از تصاویر دوربین مداربسته در مکان خاص مثل فروشگاه‌ها می‌توان در زمان‌های شلوغ از تعداد بیشتری از نیروی انسانی استفاده کرد و در بازه زمانی که تعداد مشتریان کمتری در فروشگاه حضور داشته باشند این تعداد نیروی انسانی را کاهش داد.
5. ارزیابی بهبود فعالیت‌هایی نظیر بازاریابی به این شکل که با استفاده از تکنولوژی شمارش افراد می‌توان هدفمندی و استراتژی‌های بازاریابی را بهبود بخشید.

به عنوان کلام آخر باید بگوییم که تکنولوژی شمارش افراد دوربین مداربسته نوعی فناوری نرم افزاری است که در دوربین‌های مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این فناوری می‌توان میزان ورود و خروج و تردد افراد را محل مورد نظر بررسی کرده و بر اساس نتایج بدست آمده خدمت رسانی به مردم و بهینه‌سازی خدمات را انجام داد.

نظر خود را ارسال کنید

مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0