ساعات کار شرکت روزهای شنبه تا پنجشنبه از 8 صبح تا 4 عصر
Blog

اهمیت دوربین مداربسته

اهمیت نصب دوربین مداربسته:
مقدمه:
شاید یکی از مهمترین اصل ها در زندگی ما که دارای اهمیت بسیاری میباشد بحث امنیت باشد، چرا که همیشه انسان در زندگی به دنبال آرامش است و این آرامش هرگز بدون ایجاد امنیت معنا پیدا نمیکند. در تمامی حوزه های زندگی و در گرو تمام مسائلی که جان و مال مردم را تهدید می کنند، امنیت مقوله ای بسیار ضروری و مهم می باشد که این اهمیت، در محیط های مسکونی، تجاری، تفریحی و….. کاملا قابل درک و فهم می باشد. یکی از ابزارهایی که در این دوره از زندگی به کمک بشر آمده است تا امنیت را در ابعاد مختلف فراهم آورد، سیستم های امنیتی بخصوص دوربین مداربسته است.
اگرچه سیستم نظارتی استفاده از نگهبان در محیط، بخصوص محیط های تجاری تا حدودی موجب ایجاد امنیت می گردد، اما این عنصر حفاظتی به اندازه ی کافی وسیع نمی باشد تا بتواند از تمامی محدوده به بهترین روش ممکن نگهداری کند این همان موضوعی است که اهمیت نصب دوربین مدار بسته را نشان می دهد.

دلایل اهمیت نصب دوربین در خانه و محل کار:
1- جلوگیری از جرایم:
دوربین های مدار بسته نه تنها در شناسایی مجرمان بسیارکارامد هستند، بلکه در پیشگیری از وقوع جرم نیز حائز اهمیت اند. فکر کنید با برنامه قبلی وارد مکانی شده اید و قصد سرقت از آن را دارید، آیا با وجود دوربین مدار بسته و اطمینان از اینکه تصویر شما ضبط می شود باز هم اقدام به سرقت می کنید؟!
طبق مطالعات انجام شده، نصب دوربین مداربسته میزان متضرر شدن از بابت سرقت را به نصف کاهش میدهد.

2- بالابردن بازده کارکنان:
بازده نیروی کار بزرگ ترین دغدغه ای است که امروزه تجارت و صنعت با آن مواجه است و دوربین مداربسته نه تنها در موارد عوامل خارجی بلکه در عوامل داخلی نیز تاثیرگذار است. در واقع وجود یک عامل نظارتی از نوع دوربین مدار بسته در محیط کار باعث می شود کارکنان با دقت و البته رعایت اصول بالاتری کار کنند فلذا نتیجه و راندمان بالا خواهد رفت.

3- کاهش ترس از وقوع جرم و ایجاد آرامش خاطر:
مدیران مشاغل و صاحبان منازل در نهایت به دنبال آرامش خاطری هستند که در نتیجه محافظت از دارایی هایشان و تأمین محیط امن و مطمئن برای کارکنان ، دوستان و خانواده شان به دست می آید و این که در هنگام وقوع حوادث بتوانند فرد یا افراد مقصر را به مراجع قضایی معرفی کنند. این امر تنها توسط یک سیستم نظارت تصویری امکان پذیر خواهد بود. همچنین تحقیقات بسیار زیادی انجام گرفته است تا بررسی شود آیا به کارگیری سیستم های نظارتی در یک مکان عمومی می تواند برای افراد آن مکان آرامش خاطر به همراه داشته باشد یا خیر و نتیجه این آرامش چه چیزی است؟ نکته مهم در این جا این است که در صورتی که مشتریان در یک مکان احساس آرامش داشته باشند باعث ارتقای وضعیت اقتصادی و فروش فروشگاه می شود. نتایج این تحقیق بسیار پیچیده است اما به طور خلاصه می توان گفت که استفاده از سیستم های نظارت تصویری در یک مکان باعث آرامش افراد شده است.

4- کمک به قانون برای اجرای عدالت:
سیستم های نظارتی علاوه بر تاثیرشان در کاهش میزان جرم، در تشخیص مجرمان میتوانند نقش مفیدی داشته باشند. در موارد بسیاری نوارهای ویدئویی سیستم های نظارتی در شناسایی مجرمان موثر واقع شده اند همچنین این سیستم ها می توانند افرادی را که در محل حضور داشتند و به خودی خود قصد مراجعه به پلیس و ادای شهادت را نداشتند را شناسایی کنند. تصاویر بدست آمده از این سیستم ها برای اهداف قضایی بسیار حائز اهمیت میباشد. اگر دوربین ها یک حادثه را ثبت کنند و پلیس سریعاً و بر اساس مشاهده تصاویر به دستگیری مجرم در محل و قبل از ترک آن بپردازد، ذخیره سازی تصاویر واقعه می تواند در محکومیت مجرم و در واقع درخواست فرجام کردن موثر واقع شود.

5-کمک رسانی در مواقع اورژانس:
این مورد از آن جهت اهمیت دارد که اپراتورهای ناظر بر تصاویر سیستم های امنیتی می توانند در مواقع مشاهده فردی که در خیابان به علت بیماری و یا بر اثر یک حادثه به کمک احتیاج دارد با مراکز خدمات پزشکی تماس بگیرد، این میتواند یکی از مزایای دوربین مداربسته از منظر امنیت اجتماعی به شمار بیاید.

6- مدیریت مکان:
سیستم های نظارتی برای مدیریت اماکن عمومی نیز استفاده میشوند، این دوربین ها می توانند در مواردی همچون یافتن اطفال گمشده، نظارت بر ترافیک، در جلسات عمومی، در اماکنی که پلیس نیاز به مراقبت بیشتر دارد و همچنین در مواردی که زنگ خطر به صدا در آمده است و …مفید واقع شوند.

7- محافظت از اطلاعات:
رقبای شما همواره حاضرند هزینه های بالایی را برای آگاهی از اسرار شرکت شما بپردازند . دوربین هایی که با استراتژی دقیق نصب شده باشند این امکان را از آنها میگیرد تا بخواهند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

8- مدیریت از راه دور:
معمولا سیستم های امنیتی تصویری مجهز به نرم افزارهایی هستند که میتوانند اماکن متعددی را از یک نقطه ببینند، چنین قابلیتی هزینه تجهیزات و هزینه های اضافی مدیریتی شمارا به طور قابل ملاحظه ای کاهش میدهند و این امکان را فراهم میکند تا بتوانید علی رغم درگیری های مکانی و زمانی به تمامی محیط نظارت داشته باشید.

9- ساده سازی عملیات:
نظارت تصویری معمولاً در کارخانجات اماکن تولیدی و اجرایی برای مشاهده و نظارت تجهیزات و شناسایی سریع مشکلات که ممکن است مشکلاتی را برای روند تولید به همراه داشته باشد استفاده میشود. همچنین به عنوان چشم ناظری برای ایجاد تأثیر مثبت در روند تولید و حصول اطمینان از تجهیزات عوامل تولید در محیط کار، به کار می رود .

نظر خود را ارسال کنید

مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0