ساعات کار شرکت روزهای شنبه تا پنجشنبه از 8 صبح تا 4 عصر
Blog

تکنولوژی ردیابی خودکار (Auto Tracking) دوربین های PTZ مایل سایت

امروزه وضوح بالا در تصویر اهیمت بیش تری نسبت به گذشته دارد. زیرا وضوح بالای تصویر کمک شایانی به انالیز و تحلیل  تصاویر ویدئویی دوربین ها می کند. ردیابی خودکار قابلیتی است که بر اساس همین آنالیز ها و تحلیل های ویدئویی صورت می گیرد. یک دوربین PTZ به تنهایی قادر است علاوه بر پوشش یک منطقه وسیع، عملیاتی مانند شناسایی، پیگیری و ضبط را از اشیا متحرک همانند انسان یا یک وسیله نقلیه انجام دهد. قابلیت های ذکر شده می تواند در مکان های بسیاری همانند پارکینگ ها و موزه ها بسیار کاربردی باشد.

Auto Tracking چیست و چه قابلیتی دارد ؟

Auto Tracking به معنی ردیابی خودکار است. قابلیت ردیابی خودکار در دوربین های PTZ باعث می شود تا طبق توابع و فرمان هایی که به مکانیزم موتور الکتریکی دوربین PTZ ارسال می شود با استفاده از قابلیت های حرکتی این دوربین بتوان جا به جایی اشیا را به صورت هوشمند شناسایی و تعقیب کرد. جهت وضوح بهتر از شی در حال حرکت ضمن اجرای ردیابی خودکار، عملیاتی همانند زوم و فوکوس خودکار صورت می پذیرد.

تکنولوژی ردیابی خودکار بدین صورت عمل می کند که تصویر فعلی را با تصویر قبلی مقایسه می کند تا شی متحرک را شناسایی نموده سپس بر روی شی متحرک فوکوس میکندو به اصطلاح بر روی ان قفل می شود.

اهمیت ردیابی خودکار در دوربین های مایل سایت:

دوربین های PTZ تا قبل از تکنولوژی ردیابی خودکار باید به صورت دستی و با تمرکز بالا برای شناسایی اشیا متحرک کنترل می شدند . زمانی کار سخت میشد که در یک مجموعه تعداد زیادی دوربینPTZ وجود داشت و نیاز بود تا تمام این دوربین ها به صورت دستی کنترل شوند . بدیهی است که کنترل دستی تعداد زیادی دوربین همراه با خطا و اشتباهات زیادی هم همراه خواهد بود. اما حالا با اضافه شدن این تکنولوژی به دوربین های PTZ مایل سایت علاوه بر بی نیاز بودن به کنترل کردن دستی شناسایی اشیا متحرک ، از به وجود آمدن خطاهای فردی هم نیز جلوگیری می شود. .

دوربین های PTZ مایل سایت در لحظه و انی (Real Time) تصاویر را تحلیل می کنند تا فرایند ردیابی خودکار به بهترین نحو صورت پذیرد.

ویژگی های کلیدی تکنولوژی ردیابی خودکار دوربین های PTZ مایل سایت:

1. پیکربندی میزان حسایت:

گاهی پیش می اید برخی از افراد قصد فریب دادن دوربین را داشته باشند و با پرتاب توپ یا تکان دادن یک شاخه قصد انحراف دوربین به سمت دیگری را داشته باشند . در دوربین های PTZ مایل سایت این شرایط پیش بینی شده است و جهت جلوگیری از این فریب کاری ، در تنظیمات ردیابی خودکار شما این امکان را دارید که برای اشیا متحرکی که قصد دارید شناسایی شوند اندازه وپارامتر های فرکانس شی مد نظر را تعیین و تنظیم نمایید.

2. تنظیم زمان برای عملیات ردیابی

در دوربین های PTZ مایل سایت این امکان وجود خواهد داشت تا برای عملیات ردیابی خودکار یک زمان حداکثری مشخص شود تا بر اساس این زمان هر یک متحرک را ردیابی کند و پس از گذشت این زمان به موقعیت اولیه بازگردد.

نظر خود را ارسال کنید

مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0