ساعات کار شرکت روزهای شنبه تا پنجشنبه از 8 صبح تا 4 عصر
Blog

نحوه انتخاب یک سیستم دوربین مداربسته

انتخاب دوربین مداربسته بستگی به هدف و کاربری شما دارد…
در ادامه چند عامل موثر را بررسی میکنیم که توجه به این عوامل میتواند شمارا در خرید و انتخاب سیستم دوربین مداربسته راهنمایی کند.

– از تکنولوژی آنالوگ استفاده کنیم یا تحت شبکه؟
برای پاسخ به این سوال باید به کیفیت مورد نظرتون توجه کنیم. در صورت نیاز به کیفیت بالا ، حتما دوربین های مداربسته تحت شکبه را انتخاب کنید . به این دلیل که این دوربین ها دارای کیفیت تصویر بالا ، کابل کشی کم ، قابلیت ارتقای سیستم آسان ، قابلیت های نرم افزاری بسیار بالا هستند و البته قیمت اجزاء خدمات نصب دوربین های تحت شبکه نیز بالا می باشد و استفاده از این سیستم ها، تخصص بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ AHD-HD نیاز دارد .اما اگر به کیفیت بالا نیاز ندارین، دوربین های آنالوگ که قیمت های پایین تری دارند، گزینه مناسبی میباشد.

– دوربین را برای فضای داخلی نیاز دارید؟ داخلی یا خارجی؟
برای نصب دوربین مداربسته در فضای خارجی، باید توجه داشت که حتما دوربین ها ضد آب IP66باشند و در صورت لزوم باید به ضد ضربه یا ضد انفجاربودن دوربین نیز توجه کرد.
اما اگر دوربین مداربسته را برای فضای داخلی مد نظر داشته باشید، می توانید با هزینه کمتر دوربین های فضای داخلی را تهیه کنید.

– تحت نظر گرفتن چه میزان از فضا مد نظرتان است؟
مقدار فضای قابل مشاهده، توسط زاویه دید لنز آن دوربین، مشخص میشود. بسته به زاویه دید دوربین، تعداد دوربین های مداربسته تغییر میکند، مسلما هرچه چه زاویه دید دوربین مداربسته بیشتر باشد، تعداد دوربین‌ها و لوازم مورد نیاز، برای نظارت کل ساختمان کمتر می‌شود.

– به ویژگی دید در شب نیاز دارید؟
داشتن قابلیت دید در شب از ویژگی‌های بهترین دوربین‌های مدار بسته است. در صورت نیازمند بودن به دید در شب،باید به این ویژگی دقت کنیم.

– استفاده از چه نوع دوربینی مناسب تر است؟
در حالت کلی 3نوع دوربین داریم: دام، بالت و اسپیددام که باید با توجه به فضا و نوع نیازمان آن را انتخاب کنیم.
دام:

بالت:

اسپیددام:

– نوع و ظرفیت حافظه برای ثبت تصاویر:
گاهی لازم میشود تصاویر ضبط شده در روزهای گذشته را چک کنیم، برای ضبط تصاویر معمولا از یک هارد دیسک مناسب استفاده میکنند.

– سیستم دوربین با سیم یا وایرلس باشد؟
همانطور که گفته شد، انتخاب بهترین دوربین مدار بسته به هدف و کاربری شما بستگی دارد. دوربین های وایرلس و با سیم، هر دو دارای مزایا و معایبی هستند، از مزیت دوربین‌های وایرلس راحتی در نصب و جابجایی میباشد؛ اما سطح انرژی باتری آن باید به‌صورت دوره‌ای چک شود تا خاموش نشود و دوربین‌های مدار بسته باسیم معمولا به یک کارشناس نصب و یک منبع تغذیه ثابت نیاز دارند.

– دستگاه ضبط مناسب:
یکی از پر اهمیت ترین قسمت های انتخاب سیستم دوربین مداربسته، انتخاب دستگاه ضبط است. همانطور که کیفیت نمایش تصویر توسط دوربین تعیین میشود، کیفیت ضبط توسط دستگاه های ضبط کننده مشخص میشود که گاهی اقات این کیفیت پایین تراز کیفیت دوربین می باشد، در چنین مواقعی یا باید دستگاه ضبط کننده بالاتری انتخاب کنیم و یا دوربین را با دوربینی که رزولوشن پایین تری دارد جایگزین کنیم، در غیر این صورت، پول خود را هدر داده ایم.

– هزینه های نصب:
در بودجه بندی سیستم مداربسته خود، حتما باید حواستان به لوازم جانبی نصب و هزینه نصب و گارانتی خدمات باشد زیرا در صورت توجه نکردن به آن، گاهی اوقات ممکن است با اختلافی نزدیک به 50 درصد روبرو شوید که این مورد به نوع سیستم و متراژ و نحوه کابل کشی بستگی دارد!

نظر خود را ارسال کنید

مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0