ساعات کار شرکت روزهای شنبه تا پنجشنبه از 8 صبح تا 4 عصر
Blog
قابلیتstarlightدر دوربین های مایل سایت

قابلیت starlight چیست و کاربرد آن به چه شکل است

قابلیت starlight:
یکی از چالش های دوربین مداربسته، تصویربرداری در شب و نور بسیار کم است. بطور کلی دوربین های مداربسته برای ثبت تصاویر در شب از نور مادون قرمز استفاده می کنند. به این صورت که با کم شدن نور محیط، LED های مادون قرمز روشن می شود و دوربین شروع به ضبط تصاویر میکند.
تفاوتی که قابلیتstarlight دارد توانایی آن به ضبط تصاویر رنگی در شب و در نور بسیار کم است. حتی اگر فقط نور ستارگان باشد هم باز قادر به ضبط تصاویر میباشد. فقط توجه داشته باشید که نباید تاریکی مطلق باشد. دوربین هایی که دارای ویژگی دید در شب رنگی (starlight) هستند می توانند در تاریک ترین محیط ها، جزییات تصاویر را به نمایش بگذارند.
دوربین های دارای قابلیت starlight، در مقایسه با سایر دوربین ها دیافراگم گشادتری دارند. علاوه بر آن سرعت شاتر پایین تری هم دارند. این عوامل موجب می شوند که نور بیشتری از طریق لنز به سنسور دوربین منتقل شود. در این حالت دوربین star light هم قادر خواهد بود تصاویر رنگی و با کیفیت تری را ضبط کند.
این دوربین ها مزایای دیگری نیز دارند:

داشتن تصاویر رنگی در تاریکی نسبی
تفکیک جزییات اشیا و افراد در تاریکی
شناسایی رنک اشیا و افراد در دید کم
کم کردن هزینه های جانبی پروژه مثل پرژکتورها و برق
بالا بردن سطح هوشیاری کاربران در استفاده مداوم از تصاویر در شب
قابلیت بهره برداری از این تکنولوژی در دوربین های اچ دی آنالوگ

اساس تصاویر ارائه شده در دوربین های مداربسته استارلایت چیست؟
در دوربین های تی وی لاینی آنالوگ، سنسور هایی با قابلیت دی اند ان با لوکس نور پایین به دوربین کمک می کردند تا با کم ترین نور محیط، تصویر اشیا و افراد را با بیشترین جزئیات در قسمت حساس به نور منعکس نماید. در دوربین های استار لایت هم نقش اصلی را نور بر عهده دارد. در اصل مقدار نوری که سنسور دریافت می کند تعیین کننده ی وضوح تصاویر در تاریکی می باشد. تفاوت اصلی ای که وجود دارد در زمان و مکان دریافت نور در ساختار سنسور ها می باشد. در استار لایت ها به جای اینکه نور در انتهای کار به تصویر دریافتی اضافه شود در همان ابتدا با آن آمیخته می شود و در پردازش های بعدی یک تصویر با کیفیت و رنگی از دوربین خارج می شود.

تفاوت قابلت starlight و مادون قرمز:

دوربین های معمولی برای ضبط تصاویر در شب از مادون قرمز استفاده میکنند. تفاوتی که ضبط با مادون قرمز با قابلیت starlight دارد، رنگی بودن تصاویر دریافتی از دوربین های دارای starlight است. دوربین های استار لایت با کمک سنسورهای پیشرفته ای که دارد، حتی در شرایط نوری بسیار کم، کیفیت بسیار خوبی را نشان می دهد.

نظر خود را ارسال کنید

مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0