ساعات کار شرکت روزهای شنبه تا پنجشنبه از 8 صبح تا 4 عصر
Blog

کاربرد دوربین های هوشمند مایل سایت

شرکت مایلسایت، تولید کننده دوربین های مدار بسته مایلسایت و تجهیزات مرتبط با سامانه های نظارت تصویری است. مایل سایت، راهکار های متنوعی را در حوزه نظارت تصویری مبتنی بر شبکه تامین کرده است.دوربین های هوشمند مایل سایت در زمینه های مختلفی کاربرد و کارایی دارند. از جمله:
تشخیص پلاک و پلاک خوانی
تشخیص پرسه زنی
تشخیص هوشمند حرکت
جابه جایی اشیا
تشخیص برداشته شدن اشیا
ورود و خروج اشیا افراد

در ادامه هرکدام از این قابلیت هارا توضیح میدهیم

قابلیت پلاک خوانی: دوربین های پلاک خوان مایلسایت یکی از پر طرفدارترین محصولات شرکت تولید کننده دوربین های مدار بسته مایل سایت هستند. از این رو شرکت مایلسایت به طور فوق العاده تخصصی و جداگانه به این مبحث پرداخته است. این دوربین ها عموما به دوربین های LPR معروف هستند. این دوربین ها برای نیروی انتظامی، ورودی و خروجی دهیاری ها و موارد مشابه بسیار کاربردی هستند.

قابلیت پرسه زنی: توسط این قابلیت می تواند افرادی که به طرز مشکوک در یک منطقه ای خاص در حال پرسه زنی هستند را شناسایی می کند و هشدارهای از پیش تعیین شده را برای ما ارسال نماید.این هشدار ها با توجه به زمانی که یک فرد در محدوده مشخص در حال پرسه زنی باشد برای اکانت های تعریف شده ارسال می گردد. پرسه زنی یا Loitering به گشت و گذاری تلقی می شود که به مدت زمان طولانی بدون هدف مشخص است و تشخیص پرسه زنی یاLoitering detection عمل شناسایی فرد پرسه زننده به عنوان یک تهدید بالقوه است.

تشخیص هوشمند حرکت: همانطور که عملکرد سخت افزاری گسترش یافته است تکنولوژی motion detection یا تشخیص حرکت نیز رشد نموده است و به طور فزاینده ای برای تکنولوژی هایی که مستقیما با دوربین های تحت شبکه درگیر هستند رایج گردیده است. اساس کار این قابلیت یه این صورت است که یک پایگاه داده نیمه انسانی و پاسخ های سریع، توسط یک مدل یادگیری عمیق پیش آموزشی، موتور هوشمند به سرعت ظاهر فرم های انسانی را در منطقه تصویری نظارتی شناسایی می کنند و چنانچه هدف مورد نظر، حرکات انسانی باشد و یا ویژگی شناسایی انسان را داشته باشد، آنرا تشخیص میدهد. با این تشخیص فقط فعالیت های انسانی به عنوان عامل رویداد درنظر گرفته می شود و دیگر حرکات از قبیل پوشش گیاهی، وسایل نقلیه یا حرکات حیوان های در صحنه به عنوان عامل رویداد درنظر گرفته نخواهند شد.

تشخیص جابه جایی و حرکت اشیا: Auto Tracking به معنی ردیابی خودکار است. قابلیت ردیابی خودکار در دوربین های PTZ باعث می شود تا طبق فرمان هایی که به مکانیزم موتور الکتریکی دوربین PTZ ارسال می شود با استفاده از قابلیت های حرکتی این دوربین بتوان جا به جایی اشیا را به صورت هوشمند شناسایی و تعقیب کرد.

ورود و خروج افراد یا اشیا: شاید در حال حاضر یکی از رایج‌ترین مثالها برای درک بهتر این موضوع، نیاز به کنترل مشتریان وارد شده به یک مرکز تجاری، باشد.نحوه عملکرد این تکنولوژی بدین صورت است که با استفاده از یک نرم افزار، در دستگاه NVR قادر خواهد بود افرادی را که در زاویه دید دوربین تردد می کنند، شمارش کند.
برای اینکه دوربین بتواند حضور فرد را تشخیص داده و ردیابی کند، ابتدا باید بتواند حرکت را در تصویر تشخیص دهد. در این تکنولوژی، میتوان از قسمتی از تصویر دریافتی دوربین مداربسته بعنوان محل حساس برای عبور و مرور و نقطه شمارش استفاده کرد. بعنوان مثال جلوی درب ورودی یک ساختمان اداری، می توان با کشیدن یک خط از طریق نرم افزار به عنوان نقطه شمارش، عبور و مرور افراد را کنترل کرده و در صورت گذشتن فردی از این محدوده، دوربین شروع به شمارش افراد می کند.

در میان تمامی برند های دوربین مداربسته، کمپانی مایل سایت همیشه پیشرو و پیش قدم بوده است.

نظر خود را ارسال کنید

مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0